Navigator: Türkiye

Türkiye’deki şirketlerin %72’si uluslararası ticaretin yeni iş fırsatları sunacağını öngörüyor

İş dünyası 2020’de uluslararası ticaretle büyümeyi öngörüyor

Türkiye’nin de dahil olduğu 35 ülkeden 9 bin 100’den fazla şirketin katılımıyla Ağustos ve Eylül 2019’da gerçekleştirilen anketin sonuçlarıyla oluşturulan Navigator raporuna göre; Türkiye’deki şirketler iş yapma olanaklarına ilişkin iyimser bir yaklaşım sergiliyor.

Alanında dünyanın en kapsamlı araştırması olma özelliği taşıyan anketin sonuçlarına göre; araştırmaya Türkiye’den katılan 200 şirketin %72’si uluslararası ticaretin yeni iş fırsatları sunacağını, %69’u verimliliği artıracağını, %73’ü ise inovasyona ivme kazandıracağını belirtiyor. Şirketlerin %78’i, Avrupa ve küresel ortalamayla da paralel şekilde, satışlarının gelecek 12 aylık dönemde artacağını öngörüyor. Türkiye’de uluslararası ticaret yapan şirketlerin %83’ü ise yurtdışında büyüme kaydedeceklerini öngörüyor. Türkiye’de iş dünyası orta vadede daha da iyimser bir yaklaşım gösteriyor. Gelecek 5 yılda satışlarının artacağını öngören şirketlerin oranı %84’e yükseliyor.

HSBC Navigator Türkiye Raporu

Türkiye’deki şirketler için ticarette Avrupa önemli bir pazar olarak yerini korurken, Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesiyle olan ticarette ise büyüme görülüyor. Türkiye’deki şirketler için büyümenin odağında teknoloji yer alırken, sürdürülebilirlik dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de giderek daha fazla şirket tarafından büyümenin itici gücü olarak görülüyor.

HSBC Türkiye Kurumsal Bankacılık ve Yatırım Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Arslancık Navigator Türkiye raporunda öne çıkan başlıkları değerlendiriyor.

İş dünyasını şekillendirecek fırsatları keşfedin

Türkiye’nin inovasyon kültürü yabancı
yatırımcıyı cezbediyor


Rapora göre; Türkiye’nin inovasyon kültürü yabancı şirketlerin Türkiye’yi çekici bulmasında en popüler kriter olurken, Türkiye’nin Avrupa ile Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesi arasında köprü konumunun da yabancı şirketlerin Türkiye’yi tercih etmesinde etkili olduğu ifade ediliyor. Öte yandan yabancı şirketler Türkiye’deki jeopolitik risklerin etkilerinin oldukça hissedildiğini de belirtiyor.

Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesiyle
ticaretin payı artıyor


Rapora göre; ticarette Türkiye şirketleri için Avrupa halen önemli bir pazar olarak yerini koruyor. Öte yandan Türkiye’nin Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesiyle ticaretinde büyüme görülüyor. Rapor; bölge ülkeleriyle iş yapan Türkiye’deki şirketlerin oranının 2018 ve 2019 yılları arasında %12’den %22’ye artış gösterdiğini ortaya koyuyor.

Almanya ve Rusya ticarette önem
kazanıyor


Türkiye’nin Avrupa’ya ticaretinin yüksek talep ve işbirliği fırsatlarının etkisiyle güçlü seyrini koruduğunun belirtildiği raporda; Avrupa genelinde Almanya ve Rusya’nın ticaret yapılan ülkeler arasında öneminin arttığı, ancak Fransa, İtalya ve Belçika’ya ticarette ise düşüş görüldüğü ifade ediliyor.

Türkiye’deki İş ve Yatırım Fırsatları

Türkiye, 2023 vizyonu kapsamında; yıllık 2 trilyon Amerikan doları Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) ve 500 milyar Amerikan doları değerinde ihracat gerçekleştirerek dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olmayı hedefliyor.

Daha fazla bilgi Navigator; “Şimdi, Gelecek ve Nasıl”

Yardım lazım mı?

Bankacılık çözümlerimiz ve işinizi ilerletmeniz konusunda daha fazla bilgi edinmek için iletişime geçin.