- Makaleler
- Sürdürülebilirlik
- ESG’yi (Çevresel, Sosyal, Kurumsal Yönetişim) Anlama
Şehrimizin Bir Geleceği Var: İstanbul
İstanbul’un küresel bağlantılarıyla birlikte büyüyoruz
Asya ve Avrupa arasında birleşme noktası olması ve tarihi İpek Yolu üzerinde önemli bir ticaret rotası oluşturan konumu, İstanbul’a daima bir cazibe, önem ve güç kazandırmıştır. Bugün ise İstanbul, Türkiye’nin gelişen ekonomisinde artık daha büyük bir rol oynamak için dönüşüm geçiriyor.
PricewaterhouseCoopers’ (PDF,3.3MB) ın yayınladığı rapora göre; bir G20 ülkesi olarak Türkiye’nin Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) içerisinde en hızlı büyüyen ülkeler arasında yer alarak, önümüzdeki 34 yıl içerisinde yıllık yaklaşık %3 oranında büyüme kaydetmesi ve satın alma gücü paritesine göre 2030 yılına kadar dünyanın en büyük 12. ekonomisi olması öngörülüyor.
Ülkenin dört bir yanından şehre gerçekleştirilen göçle birlikte, İstanbul’un bu güçlü büyümenin merkezinde olması bekleniyor. 1965 yılında Türkiye nüfusunun %6,5’i İstanbul’da yaşarken bu sayı günümüzde %18,1’e yükseldi. 2035 yılına kadar ise şehir nüfusunun 20 milyona çıkarak bu oranın %22’yi aşacağı öngörülüyor.
Şehir sakinlerinin %45’i 30 yaşın altında ve teknoloji odaklı küresel bilgi ekonomisinin bir parçası olma arzusuyla giderek daha fazla dijital dünyaya meraklı hale geliyor ve daha fazla marka bilinciyle hareket ediyor.
Uluslararası Geçit Noktası
Şehrin Doğu ile Batı arasındaki köprü konumu büyük bir kıtalararası ticaret, perakende ve lojistik merkezi haline gelmesine katkıda bulunmuştur. Uluslararası ticaret şehrin GSYİH’sının %15’ini oluşturmaktadır.
İstanbul’un geleceğe yönelik gerçekleştirmeyi hedeflediği planı iki temele dayanıyor: önemli bir geçit noktası olmak ve önde gelen bir bilgi merkezine dönüşmek.
Bu doğrultuda şehrin ticaret ve turizm başta olmak üzere pek çok alanda taşıdığı potansiyele ulaşmasını destekleyici projeler gerçekleştirilmeye devam ediyor. 2025 yılına kadar yapılacak 12 milyar dolar yatırımla tüm etapları tamamlanacak İstanbul Havalimanı yılda 200 milyon yolcu ve 6 milyon ton kargo taşımacılığı kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olacak. Projeyle, İstanbul da dünyanın önde gelen turizm noktalarından biri haline gelecek.
Yine bu hedef kapsamında, 1,7 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştirilen Galataport projesi öne çıkıyor. Proje, yeni bir kruvaziyer limanı ve Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayacak çeşitli köprü ve tünellerden oluşuyor.
Kimliğini bir lojistik merkezi olarak öne çıkaran İstanbul, aynı zamanda elektronik ve otomotiv parçaları dahil olmak üzere üretim bazını güçlendirmek ve havacılık sanayii gibi daha katma değerli ürünlerin üretimine geçiş için de yatırım yapıyor.
Bilgi Merkezi
Şehir, bir üniversite ekosistemi inşa ederek, yerel iş gücünün gelişmesini sağlamak, küresel yetenekleri bünyesine çekmek ve inovasyona, teknolojiye ve AR-GE’ye dayalı bir büyüme elde etmeyi hedefliyor.
İstanbul’un, beşi dünya çapında tanınan, toplamda 56 devlet ve özel üniversiteye kayıtlı 650,000’den fazla öğrencisi bulunuyor. Bununla birlikte, dünya çapındaki yetenekleri çekmek için büyük bir rekabet söz konusu. İstanbul; kültür, eğitim ve inovasyon merkezi olarak görülen birçok Avrupa ülkesine ek olarak, yetenek ve girişim sermayesi anlamında MENAT (Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye) Bölgesi’nde yer alan Dubai, Doha, Riyad ve Kahire gibi şehirler ile de rekabet halinde.
Bu kapsamda, Türkiye’deki düzenleme ve teşviklerin dünya çapındaki yetenekleri çekmeye yönelik geliştirilmesi büyük önem taşıyor.
Bununla birlikte Startup Genome’un Küresel Startup Ekosistemi 2020 Raporu’na göre İstanbul; finansmana erişim, girişim sermayesi faaliyetleri ve pazar erişimi alanlarındaki performansı ile gelişmekte olan ilk 100 inovasyon ekosistemi arasında 16. sırada yer alıyor. İçerisinde faaliyet gösteren yaklaşık 2.500 ileri teknolojiye sahip firma ile İstanbul, teknoloji odaklı firma sayısı açısından küresel olarak ilk 50 şehirden biri olma özelliği taşıyor. Son yıllarda sporun en önemli trendleri arasında yer alan e-spor sektöründe en hızlı büyüyen pazarlardan biri olarak gösterilen İstanbul, yakın bir zamanda Avrupa ve Orta Doğu’nun en büyük e-spor arenasını bünyesine kattı. Diğer taraftan, dijital oyun sektöründe de önemli bir merkez olma yolunda ilerleyen İstanbul, Türkiye’nin ilk Unicorn’u mobil oyun şirketi Peak Games’e de ev sahipliği yapıyor.
Sürdürülebilir Kalkınma
İstanbul’un büyüme planları, turizm değerlerinin ve tarihi mirasının korunmasını da sağlayacak şekilde sürdürülebilir kalkınmaya dayanıyor.
HSBC Türkiye Genel Müdürü Selim Kervancı, “Sürdürülebilir gelecek, finans, ticaret, sanayi ve diğer birçok sektördeki faaliyetler için stratejik rol oynayan şehirlerin sürdürülebilir ekonomilere sahip olmasına bağlı olacak. Sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en büyük ve karmaşık ekonomilerinden birine sahip olan İstanbul’un sürdürülebilir küresel ekonomide rol oynayan şirketlerle birlikte büyümenin itici gücü olarak konumlandırılması birçok fırsatı beraberinde getiriyor. Türkiye’nin yatırım elçisi HSBC olarak; İstanbul’un sahip olduğu potansiyeli uluslararası platformlarda anlatarak ve hayata geçirilmesi planlanan yatırımlarda kullanılabilecek farklı finansman modellerini ülkemize getirerek müşterilerimizin yanında olmaya, müşterilerimizle birlikte büyümeye ve müşterilerimizle yarattığımız sinerjiyle Türkiye ekonomisine değer katmaya devam edeceğiz”.
İstanbul: Önemli Bir Turizm Merkezi
İstanbul, eşsiz tarihi ve kültür mirası ile her dönem turizmin çekim noktası olmaya devam ediyor.
KOVID-19 salgını küresel turizmi kesintiye uğratmadan önce; İstanbul, ziyaretçi sayısı bakımından dünya genelinde 8. sırada yer alırken, gecelik konaklama yapılan ülke olarak ise 15. sırada yer alıyordu. Şehir, dünyanın önde gelen perakende markalarının açtığı mağazalarla, küresel ölçekte önemli bir turizm ve alışveriş noktası haline gelmiş durumda. Aynı zamanda, perakende mağaza sayısı bakımından da dünya çapında önde gelen şehirlerden Paris’in hemen gerisinde, ikinci sırada yer alıyor. Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’nin Küresel Ekonomik Etkiler ve Eğilimler 2020 raporuna göre, dünya genelinde 73 şehir arasında yapılan ankette, İstanbul ve Antalya dünyanın en hızlı büyüyen iki şehri olarak gösteriliyor.
Eğlence turizmi gelişen bir sektör olmaya devam ederken, 2018 yılında 33, 2019 yılında ise gerçekleştirilen 55 uluslararası toplantıyla İstanbul önemli bir toplantı, kurumsal seyahat, konferans ve etkinlik noktası olma özelliği de kazanıyor.
İstanbul’un güçlü yönlerini geliştirmeyi sürdürürken yurtiçinde ve yurtdışında rekabet edebilmesi için yeni koridorlar yaratarak sektör çeşitliliğine odaklanması ivme kazanmasını ve yıllar boyunca sürecek bir küresel bağa sahip olmasını sağlayacaktır.
Sanatçı – Max on Duty
İstanbul sokaklarında ''Max on Duty'' olarak tanınır. Grafiti ve illüstrasyon sanatı ile ilgilenir. Sanat ve eğitim hayatına 2012'den beri İstanbul'da devam eden sanatçı, 1993 yılında Antalya’da doğmuştur. Grafiti ve Mural sanatları ile ilgili çalışmalarına 2014 yılında başlamış ve yurtiçi ve yurtdışında çalışmalara imza atmıştır. Çalışmalarında renk ve biçimi stilize ederek alternatif bir form dili oluşturur ve ögeyi yeniden tanımlar. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü'nde eğitimine devam eden sanatçı, mekanik ve organik nesnelerin yapısından, insan ve toplumların davranış kültürlerinden ve eylemlerinden ilham alır.
Burada yer alan bilgi herhangi bir ürün veya hizmetin yurt içinde veya yurt dışında satın alınması veya satılmasına ilişkin bir öneri veya teşvik değildir. Herhangi bir üründe işlem yapmak istemeniz durumunda yerel Satış Yöneticinizle iletişime geçiniz.
Burada bahsedilen ürün veya hizmetlerin kullanımı sınır ötesi kısıtlamaya tabi olabilir. Burada yer verilen bilgi hiçbir şekilde bu kısıtların analiz edilmesi sonucunda bir öneri getirilmesine yönelik olmayıp, sadece bilgi amaçlıdır. Tüm işlemler HSBC Bank A.Ş.’nin tabi olduğu yerel düzenlemelere uyumlu ve iş uygulama standartlarına bağlı kalınarak gerçekleştirilmektedir. Bu sayfada HSBC tarafından verilen bilgilerin hiçbiri, HSBC’nin Türkiye Cumhuriyeti’ndeki bankacılık hedefleri kapsamında yaptığı bir teklif anlamına gelmemekte, pazarlama faaliyeti ve satış dahil sınır ötesi bankacılık hizmeti sağlama amacıyla sunulmamaktadır.